Wizyty w autoryzowanych stacjach obsługi nie muszą oznaczać rutynowych przeglądów czy odwiedzin po zaobserwowanej awarii jednego z podzespołów, niekiedy dochodzi do niespodziewanych zawiadomień, o możliwości skorzystania z akcji serwisowej. Najczęściej wprowadzona przez koncern motoryzacyjny akcja techniczna ma na celu wyeliminowanie wady fabrycznej, stwarzającej w większym bądź mniejszym stopniu zagrożenia dla bezpieczeństwa. Akcja serwisowa BMW EGR, podobnie jak inne wydarzenia tego rodzaju zapoczątkowane przez tego producenta, przygotowana jest wzorcowo na wszystkich etapach, a w skali globalnej obejmie ponad półtora miliona aut, z silnikami diesla, chodzi między innymi o modele czterocylindrowe. Dobra organizacja pracy punktów ASO skraca czas unieruchomienia aut do niezbędnego minimum. Przytaczana akcja serwisowa BMW EGR przy stwierdzeniu nieprawidłowości kończy się wymianą podzespołu z defektem.